تحملت سخافتك 9 سنوات .. هكذا علق محمد الترك على اتهامات طليقته دنيا بطمة ويكشف تفاصيل خطيرة

رد المنتج البحريني محمد الترك على اتهامات طليقته دنيا بطمة التي اتهمته بالتجسس عليها وتسريب أخبارها للأعداء والتورط في المؤامرة ضدها التي ستودي بها للسجن.

محمد الترك لدنيا بطمة : تحملت قرفك وسخافتك 9 سنوات

حيث رد محمد الترك على اتهامات طليقته دنيا بطمة له من خلال حسابه عبر موقع "تيك توك" قائلًا : "اذا أكرمت اللئيم تمرد، ابكي ومثلي على الشعب المغربي، ولكن تجيبي اسمي لا، أنا سكتلك بما فيه الكفاية سنتين وتقولي عني اني كنت عميل وجاسوس اللي كان يعمل كدا عيلتك وأولهم اختك".

وأضاف محمد الترك "9 سنين مستحملك بقرفك بسخافتك بوساخة قلبك بتقل دمك انتي وعيلتك وكل الحاجات اللي بتخطر على بال الكفار استحملتهم، بتقولي عني ببيع اخبارك، عندك ايه اخبار عشان ابيعهم؟ انتوا الللي مفاضيح انتي اللي بتفضحي نفسك كنت واقف معاكي بخيرك وبشرك... كم مرة وقعتي كم مرة عملتي مشاكل ومسكتيش والناس كرهتك وكرهتني معاكي".

وتابع محمد الترك ":في بيتكم كنتوا بتعيشو على لمبة واحدة عشان التوفير ولما حد كان بيمرض مكنتوش بتجيبوا ليه دوا أنا اللي كنت بجيب وعملت عملية جدتك لعيونها خالك انا اللي عامل عمليته، بناتي حارماني منهم سنة ونص اللي هما مش في بالك أصلا وخالتك اللي تربيهم وانتي بحفلاتك وبتشوفيهم بالشهر مرة بتمثلي ليه انك مظلومة ومقهورة؟".

واختتم الترك :مثلي بدموعك على الناس طول عمرك كدا من يوم من عرفتك وأنا في مشاكل، وهاخد بناتي منك بالانتربول اللي بيصدقوا دموعك المزيفة عيلتك اللي مستوى ذكائهم 3 % كنت بتكسف اقول اسمك من أفعالك عرفتك على امراء وشعراء وناس ليهم قيمة ... بناتي هاخدهم أربيهم مع أم متعلمة مش جاهلة تلبس النضارة وتقعد على انستجرام بالساعات".

دنيا بطمة تعلق على القضية

من جانبها كانت دنيا بطمة قد كشفت من خلال حسابها الشخصي على "إنستجرام"، حيث نشرت بعض التفاصيل الجديدة بالمستندات فى القضية المعروفة باسم "حمزة مون بيبى".

وأوضحت دنيا بطمة بالمستندات تفاصيل براءتها قائلة: "أنا فرحانة جدًا ووقفتكم معايا كلكم كل المغارب وولاد بلادي.. وشكرا للدول العربية اللي معرفهمش والناس كانت بتدعيلي في الكعبة والأزمة دي عرفتني قيمتي عندكم.. عرفتوا دنيا بطمة من الداخل.. أنا إنسانة طيبة وربنا حابب خلقه فيا بعد الأزمة دي وربنا يخلينا لبعض".

وأضافت دنيا بطمة: "لا كلمة فوق كلمة القضاء المغربي اللي برأني من الحساب واتضح في الآخر إني مليش علاقة، وكل ده مؤامرة والإسكرينات مفبركة وتحريض صفحات على يوتيوب وتحريض موقع.. وناس يضربوني في بطني وأنا حامل هي مؤامرة".

إذا أعجبكِ هذا الموضوع اطلعي على بعد 43 عامًا .. كابتن ماجد صديق الطفولة يودع متابعيه 

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب