الجمهور يتعاطف مع منى فاروق بعد إعلانها الإعتزال 

أثارت الفنانة الشابة منى فاروق حالة من تعاطف الجمهور بعدما أعلنت أنها سوف تترك مجال الفن، بسبب رفض المخرجين والمنتجين الإستعانة بها في الأعمال الفنية .

وطالب الكثير من الجمهور مساعدة منى من خلال الأعمال الفنية، خوفاً من أن تقدم علي إنهاء حياتها، بسبب حالتها النفسية الصعبة .

أعلنت الفنانة  منى فاروق، اعتزالها التمثيل بسبب عدم تلقيها عروضًا من شركات الإنتاج للمشاركة في أعمال فنية، مما تسبب في حدوث أزمات مادية لها.

في هذا السياق قالت مني في منشور لها عبر حسابها على "إنستجرام": “مساء الخير الكلام اللي بقوله دا خارج خالص عن فكرة إني آخد التريند وأعمل زي أي حد أنا قُلت أعتزل الفن لسبب واحد إن هو دا مصدر رزقي الوحيد اللي أنا بحبه وعاوزة أشتغله، لكن لما أوصل لمرحلة إني مش عارفة أدفع إيجار بيتي حاجة تتعب أنا محتاجة أشتغل عشان أعيش زي أي بني آدمة”.

وتابعت في منشورها “أنا غلطت وربنا بيسامح ليه البني آدمين مش عاوزين يسامحوا أنا بسمع بودني لا بلاش منى عشان الفيلم والدعاية ما يضرش الفيلم أو المسلسل ليه يا ربي أنا بقيت منبوذة من كل الناس أنا مش طالبة غير أشتغل الحاجة اللي بحبها عشان أعرف أعيش”.

واختتمت كلامها قائلة “المجتمع حاططني في المكان الوحش بس مش يمكن عاوزة أبقى كويسة زي أي واحدة ليه يتقفلوها قدامي في كل حاجة عشان كدة أنا بناشد الدكتور أشرف زكي والأستاذ أشرف عبد الباقي وشركات الإنتاج محتاجة الشغل عاوزه أعرف أعيش ولما قولت قرار اعتزال من أجل لو حد شافني بشتغل في محل لبس أو أي شغل ميقولش إيه ده والله مش طالبة غير اشتغل أبوس ايديكم عاوزه أشتغل”.


 

إذا أعجبكِ هذا الموضوع إقرئي أيضًا : ما زال لدي الكثير.. منى فاروق توجه رسالة غامضة لجمهورها

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب