منة عرفة: أنا الحمد لله كويسة بعد الانفصال ومش بدور على عرسان | فيديو

قالت الفنانة الشابة منة عرفة: "أنا الحمد لله كويسة بعد الانفصال، وعندي فرص كتير جيدة الفترة اللي جاية".

وأضافت خلال لقائها ببرنامج "أنا سعيد" المذاع على قناة "القاهرة والناس": "أنا سينجل بس مش بدور على عرسان".

وتابعت: "لو عملت تغيير في نفسي أو صبغت شعري وشريك حياتي مخدش باله أكيد هتخانق معاه، يعني الواحد بيكلف نفسه وبيروح الكوافير وفي الآخر بدون فائدة".

وكشفت الممثلة منة عرفة في وقت سابق، عن السبب الحقيقي وراء انفصالها عن زوجها السابق محمود المهدي، الصادر بحقه حكم بالسجن لمدة سنة وتغريمه 10 آلاف جنيه، بتهمة سب وقذف نقيب المهن التمثيلية د. أشرف زكي وزوجته الفنانة روجينا.

وقالت منة خلال لقائها في برنامج "The blind date show 2"، بعد توجيه سؤال لها عن علاقاتها السابقة: "بما إنك دخلتي في علاقتين أو تلاتة في حاجة خليتكم ما تكملوش؟".

لترد منه: "ليه هو أنا هسيبه علشاني، ما أنا هسيبه علشانه هو، زي مثلا الخيانة".

وكانت منة قالت، خلال تصريحات سابقة في برنامج «نص الكلام»، تقديم الإعلامية راغدة شلهوب: إنها لو تحدثت عن الأسباب الحقيقية وراء طلاقها من زوجها السابق محمود المهدي فإن هناك أسبابا كثيرة، مشيرة إلى أن هناك بعض الأشخاص - لم تسمِّهم - تسببوا في إصابتها بالاكتئاب مؤخرًا.

وأضافت: «كانوا بيبعتولي يقولولي إزاي متقفيش جنب جوزك؟، إزاي ملتزمة الصمت؟، المفروض تطلعي تدافعي عنه، ده إتقال عليه كذا وكذا!».

وتساءلت منة عرفة: «مين قال إني مدافعتش أو متكلمتش؟، مين قال إني مقعدتش وحاولت أحل المشكلة؟، أنا بعمل خير في رمضان بس مش بطلع أقول، ونفس الأمر لما بحاول أصلح مشاكل بيتي مش هطلع أقول أنا عملت وعملت، وإني ست أصيلة وكده، لأن الست الأصيلة المحترمة اللي عايزة تحافظ على بيتها بتعمل ده بدون ما تقول أنا عملت وسويت، والله السنة دي كانت كلها محاولات مني ومنه، بتحاولي تزقي».

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب