اليوتيوبير "ليلي" تعلن إصابتها بممرض مناعي مزمن يفقد البصر

 

وجهت اليوتيوبر ليلي الشهيرة بـ"لولا فاني" رسالة الى إحدى متابعاتها التي وصفتها بأنها لا تتعب ومن أين تأتي بكل هذه الطاقة ولا مانها تزوجت وخلفت، معلنة معاناتها من مرض مناعي مزمن، وذلك بعد نشرها الرسالة التي وصلتها.

وقالت "أنا عندي MS في المخ، مرض مناعي مزمن بتعالج من مدى الحياة"، مستعرضة سعر علبة الحقن التي تحصل عليها بمعدل 3 حقن كل 6 أيام، بنحو 8606 جنيها.

 
ليه كده بجد 🤦🏻‍♀️ حسبي الله ونعم الوكيل 👌🏻😔 انتي جايبه الصحه دي منين 🤦🏻‍♀️ما جوزك معاه يجيب شبكه متغيري شقتك 🤦🏻‍♀️

ليه كده بجد 🤦🏻‍♀️ حسبي الله ونعم الوكيل 👌🏻 الله حسبي ووكيلي 😔 انتي جايبه الصحه دي منين 🤦🏻‍♀️ما جوزك معاه يجيب شبكه متغيري شقتك 🤦🏻‍♀️

Posted by ‎Lolla Funny يوميات‎ on Thursday, September 2, 2021

 

وأكدت اليوتيوبر الشهيرة، أنها تحصل على علاج مسكن قبل الحقن يساعدها في العلاج من أعراض الدواء الأول الخاص بالمرض " باخد من البانادول لغاية ما الأعراض تروح الشبيهة بفيروس كورونا، سخونية وصداع".

وتابعت "أنا بوجه الكلام ده لأي شخص بيحقد عليا لأن فيه ناس شايلة في نفسها يمكن دي حقدها مقدرتش تستحمله لكن غيرها شايل جواه، وبيبص على صحتي وشكلي وميعرفش المرض اللي عندي".

 

اضافت "جالي ورم وشيلته مرتين لغاية ما اكتشفت من الفحوصات إني مصابة بمرض MS، بتلك الكلمات وصفت اليوتيوبر الشهيرة حالتها، متابعةً: "أنا باخد الدوا ده علشان أقدر أقف على رجلي لغاية ما أوصل لسن الـ40 فقط، لأني وقتها هضطر أقعد على كرسي بعجل وفقا لوصف الأطباء".

أضف تعليقا
المزيد من مشاهير العرب